torsdag 10 juni 2010

SOVRUMS RENOVERING

HEJ!

Äntligen har vi börjat renovera vårt kommande sovrum

Mamma, titta jag är arga snickaren!! Hannes tyckte det var jätteroligt att få hjälpa till och lekte länge arga snickaren=). Jag fick faktiskt riktigt bra hjälp av kidsen som drog och slet i golvet och bar ut små last till släpkärran.

Under golvet låg en, antagligen från 60 -talet högsta mode, en brun äcklig heltäcknings matta. Blää!! Bort med den...
Hoppas på ett fint trägolv under den hemska mattan. =)

I anslutning till sovrum finns en liiiten toalett. Sitter jag på toaletten kan jag nästan lägga pannan på handfatet. Ha, ha Vi har aldrig använt toaletten och därför inte prioriterat att renoverat den. Men som ni kan se behövs det en grundlig renovering!!

Bara till att börja riva tänkte positiva mamman och tog tag i kofoten... Ja ett litet tips till er kvinnor (och män) som ibland blir lite för ivriga, är att ta bort toastolen innan ni börjar.

Råkade nämligen slinta lite och sätta kofoten rakt i toaletten. ops !! I did it again! Vattnet forsade ur toaletten och jag greps av panik!! Ringde snabbt sambon ( som bett mig att vänta med toalettrenoveringen) för att fråga var man stänger av vattnet.

Allt löste sig till slut, jag fick stängt av vattnet och Pontus (sambon) tog senare på eftermiddagen, något irriterad bort toaletten.



Kramar Jeanette

1 kommentar:

  1. Det är helt otroligt... tänk att jag och Mattias hade erat nya sovrum som vårat hem... det var tider det...Kram... (och barnarbete gillar vi :) )

    SvaraRadera