På vägen hem stannade vi till i Hunnebostrand för att hämta pizza på Bella gästis som intogs i båten medans vi sakta tuffade hemåt.
Världens underbaraste killar!!
Ha det gött!!
SMÅBARNSLIV TRÄDGÅRD INREDNING
På vägen hem stannade vi till i Hunnebostrand för att hämta pizza på Bella gästis som intogs i båten medans vi sakta tuffade hemåt.
Världens underbaraste killar!!
Hannes tyckte det var liite för kallt och nöjde sig med att stosa omkring och skjuta vatten på badande kusin F som förmodligen inte har samma känslel som oss vuxna. Han simmade omkring som en lite fisk och var inte det mista besvärad av det 19 gradiga vattnet.
God kväll!!
Hoppas allt är bra med er bloggisar i kväll. Själva har vi varit i Jungfriviken med Lucas klass. Vi hade jättemysigt när barn, föräldrar och barnens fröken fikade och hade skattjakt tillsammans.
Hannes och Melina spexade framför kameran medan storebror löste ledtrådar med resten av klassen.
Underbar utsikt!! Älskar havet och kan inte tänka mig en bättre plats på jorden att bo på!
Ute på bryggan står Lucas med några klasskompisar för att känna på vattnet. Inte så varmt visade det sig när han senare "råkat" blöta ner sina shorts.
Kram Jeanette
HEJ!
Äntligen har vi börjat renovera vårt kommande sovrum
Mamma, titta jag är arga snickaren!! Hannes tyckte det var jätteroligt att få hjälpa till och lekte länge arga snickaren=). Jag fick faktiskt riktigt bra hjälp av kidsen som drog och slet i golvet och bar ut små last till släpkärran.
I anslutning till sovrum finns en liiiten toalett. Sitter jag på toaletten kan jag nästan lägga pannan på handfatet. Ha, ha Vi har aldrig använt toaletten och därför inte prioriterat att renoverat den. Men som ni kan se behövs det en grundlig renovering!!
Bara till att börja riva tänkte positiva mamman och tog tag i kofoten... Ja ett litet tips till er kvinnor (och män) som ibland blir lite för ivriga, är att ta bort toastolen innan ni börjar.
Råkade nämligen slinta lite och sätta kofoten rakt i toaletten. ops !! I did it again! Vattnet forsade ur toaletten och jag greps av panik!! Ringde snabbt sambon ( som bett mig att vänta med toalettrenoveringen) för att fråga var man stänger av vattnet.
Allt löste sig till slut, jag fick stängt av vattnet och Pontus (sambon) tog senare på eftermiddagen, något irriterad bort toaletten.
Halloj!!
Hoppsa, hoppsan nu var det visst ett tag sedan jag satt framför datorn... får skylla på vackert väder, en man som lagt åtskilliga timmar på motorcykeln och ide torka.
I dag har vi haft en fantastisk dag med sol och värme.
Förmiddagen tillbringades i "stora dalen" heter på riktigt Ersdalen men lilla kusin Carl tyckte förmodligen att "vår" dal påminnde om Lillefots stora dal och har därmed döpt om den.
KRAMAR JEANETTE
Måste passa på att njuta lite också...
Jag har fått för mig att jag vill ha ett stort svart skåp med glasdörrar. Så fint att fylla det med vackert porslin och...ja vad man nu har i ett skåp som tillåter att synas=)
Tadaa!! Här har ni mina skinny jeans. Provade dessa underbaringar igår och... hmm, ja jag kom ialla fall i dem, men kommer inte kunna sitta, böja mig, gå eller äta....
....om jag inte går ner ett par kilo. Har redan börjat med min GI diet och detta är mitt mål. Bryr mig egentligen inte om vad vågen visar utan hur kroppen "känns" och ser ut.
Mycket hellre muskler och några kilo tyngre än smal och otränad. Känner redan efter en vecka att jag mår mycket bättre med maten jag äter nu.
Nu, en näve nötter och lite tv tittande
Många kramar Jeanette!!
Lilla Melle alltid gó och glad
En liten tänkare..så mycket det finns att lära. Härligt med alla dessa barn frågor som man knappt vet svaret på själv.=))
Lilla fröken, ensam tjej idag hängde minnsan med på killarnas vilda lekar=))
God afton !
Hoppas ni alla har haft en go dag därute. Själv känner jag mig lite som häxan surtant! Är trött,lätt retlig och sur...är faktiskt trött på mig själv. (dessa egenskaper brukar man inte hitta hos mig i vanliga fall, kanske jag börjar bli dålig, känner mig nog lite frusen om jag tänker efter.)
Nä, här kan man inte sitta och sura när jag har dessa underbar bilder att visa er!!
gillar lamporna!!